De Ronde van Nijkerk

Stichting Wielersport Nijkerk

HET ONTSTAAN VAN DE RONDE VAN NIJKERK

In september 2016 ontstond voor het eerst het idee om een wielerwedstrijd te organiseren. Hoe mooi zou het zijn? Een officiële wedstrijd waarmee we heel veel fanatieke fietsers een plezier zouden doen én Nijkerk goed op de kaart zetten. In de maanden daarna kwam het idee nog regelmatig voorbij en werd er nog vooral veel gebrainstormd. Maar begin 2017 werd de organisatie opgericht en werden de plannen concreter. We zochten contact met de KNWU om meer duidelijkheid te krijgen rondom de organisatie van een officiële wielerwedstrijd. Al snel werd duidelijk dat dit een behoorlijke klus was. Gelukkig wilden we allemaal graag en goed aan de slag, ''of we doen het goed, of we doen het niet''.

Na het succes van de eerste twee edities, moest ook de Ronde van Nijkerk noodgedwongen afgelast worden door het coronavirus. Maar, na twee jaar afwezigheid was de 3e Ronde van Nijkerk weer op de kalender terug te vinden! In 2024 is de Ronde in een heel nieuw jasje gestoken en wordt deze op een vernieuwde omloop van 3,7 kilometer gehouden tegelijkertijd met een geweldig foodtruck festival bij het start/finish gebied!

BESTUUR

Het bestuur bestaat uit een enthousiaste groep met diverse kwaliteiten. Stichting Wielersport Nijkerk bestaat momenteel uit de volgende mensen: Ben de Ruiter, Femke Broersma, Arno Snapper en André Luijk.